dimecres

Vint i cinc anys de SAU



Ho reconec em tenen rendida, amb lletres que m' esgarrifen i m' emocionen, molts cops fent repàs de moments importants de la vida descobreixes que moltes d'elles han tingut alguna cosa en comú.

Són com una pinzellada en un racó, sempre en el mateix lloc i del mateix color, com el perfum que ensumes gairebé sense adonar-te quan et creues amb la gent pel carrer, com una cançó, aquella que no esperes però que escoltes per primer cop i la fas teva perquè la vius i et profana el cor.

Hi ha lletres que romanen en la pell i a la memòria, que respiren el mateix aire i ens omplen els pulmons de sensacions tornant-nos a llocs on ja hem estat.

Sentir el vent a la cara per trobar aquesta mirada entre altres mirades, en les prestatgeries de casa meva i entre els plecs del meu llit, lletres que parlen amb l'ànima despullada i el cor entregat.

Va marxar en Carles sota l' esguard de la lluna a l' esquena i ens va deixar la més bonica cançó d'amor fins llavors mai escrita.

Cada dia en algun lloc surt el "tren de mitjanit", el seu va sortir un 13 de febrer...

Una lluna que va perdre el seu més gran enamorat, aquell que li va cantar el "boig per tu" més apassiona't.

Aquell que va dir que entraria al cel per la porta de servei i nosaltres sempre varem saber que va sortir de la terra per la porta gran.

Es una cançó que ell deia que potser escriuria demà.

A la terra ens queda en Pep amb musiques fetes de sentiments que ens omplen sense paraules. Potser un altre dia podrem tornar a cantar-la junts, amb el privilegi que tenen aquells que no moren mai perquè tornen a viure cada cop que algú tarareja la seva veu.

Hi ha imatges, sensacions i melodies que perduren de forma intemporal, que sentim properes i intenses, i que amb una estranya sensació de complicitat busquem reviure en la nostra realitat , com si es tractés d' un somni.

Gràcies Carles...gràcies Pep... gràcies Sau

13 comentaris:

  1. A casa en som fidelíssims seguidors, i especialment la meva dona.
    Diuen que l'esguard de la lluna no es perd.

    ResponElimina
  2. Boja per ... Sau.

    Bona tarda Marta:)

    ResponElimina
  3. Ah! aquests eren o, millor dit, són de la meva quinta i, inavitablement, s'estableix un vincle
    m'ha agradat la manera com t'has expressat

    salut i peles

    ResponElimina
  4. Jordi mai es perd, som la generació que camina amb l' esguard de la lluna a l'esquena.

    Pere, entregada i perque no dir- ho boja per Sau, potser perque també el cor em parla en català.

    Gregori Sau son atemporals, no sé si som de la mateixa generació pero des de fa anys que el "boig per tu" és la canço d' amor mes bonica que he sentit mai, per lletre, per veu, per sentiment i fins i tot per tota la llum de la seva melodia.

    Gràcies per compartir

    ResponElimina
  5. Mai en vaig ser molt, molt fan, però m'agradava Sau i sobretot aquest "Boig per tu", meravellós, que escolto en accedir al teu blog. Un bon recordatori, un bell tema.

    ResponElimina
  6. Ostras !! Jo era el mànager dels Sopa llavors, ho sento pero era la guerra i als Sau només els hi veiem els defectes , per exemple que tenien un directe deplorable, sempre sonaben com el culo la bernarda i en cambi noltroa sempre sonabem de puta mare perqué teniem els mil,lors tècnics , en Key macias , el Jordi Molla, i tal , No hi havia color dels sau hi han tres o quatre cançons que han passat a la història , dels sopa ha passat tot el repertori ... No hi ha color , no puc estar d'acord,la millor canço d'amor del rock català es "Sara" del Ninyin Cardona i el boig per tu es una gran cançó però de grans cançons n'hi ha moltes.... Je je soc d'advocat del diable!!!

    ResponElimina
  7. Ferran, una canço que és part de la historia de la música catalana.

    Ejem, ejem, Miquelangelet, m' agraden els Sopa de Cabra també, reconec que la veu d' en Gerard es trencadora però no qüestió qui es millor o pitjor, o qui sona millor en directe perquè en directe nomes he vist a Sau i perquè no entenc ni fava de qualitats musicals en un escenari.

    I cert de grans cançons n' hi han moltes, fins i tot depen del moment i la situació personal, però mira tu per on BOIG PER TU ES LA MEVA CANÇÓ des de sempre,( pssss sin acritud y con talante eh?)

    Vaig a veure si trobo Sara per escoltar-la, i et diré si supera a Laura d' en Llach.

    ResponElimina
  8. No los conocí, creo, investigaré.
    Saludos

    ResponElimina
  9. Busca per Sarah i tens alguna posibilitat...

    ResponElimina
  10. Roigbalterra tienen letras muy buenas.

    Miquelàngelet, no dic jo que em subestimes? si senyor per Sarah, ho dubtaves o que? el meu dreamule la trobat pero es lent de pebrots.
    Pero a google ni tans sols la lletre he pogut trobar.

    ResponElimina