Image and video hosting by TinyPic
Lluna, Venus i Mart ...

diumenge

Aquesta Àfrica meva





L'Àfrica que jo he conegut és l'Àfrica que fuig de qualsevol ideologia que no sigui la llibertat, és una forma de vida, gent compromesa amb la terra que trepitgen, és el sentiment que retorna la pau i la força bruta que recorre les venes i ens fa sentir plens.

La gran desconeguda des de fora perquè la vella Europa cada vegada més deshumanitzada esta plena de prejudicis, de mitges notícies, d'imatges buides, i jo d'ençà que vaig sortir al món fa anys, vaig decidir viure des de la meva pell i creure fins allà on arriba la meva mirada.

I entre ells descobreixes no només altres mons dins el teu, també et descobreixes tu mateixa, la passió i el desig que em fa forta i em revelen feble, dins d'una sensibilitat que em converteix en inconscient i impredictible, en temorosa i valenta, en sentiment aberrant que desperta el meu costat més amagat i em fa assaborir el prohibit.

És com deixar-se anar per la vida des d'una força que m'inspira i m'apropa a un abisme tan profund, que amb tota supèrbia em fa engolir al món.

L'Àfrica meva són contrastos, colors, somriures, músiques, aromes però també panxes inflades, gana, malalties, desolació i injustícies.

Postes de sol, matinades i llavis humits experimentant la calidesa d'un sentiment submís que brolla de mans de mil colors compartint junts un bhakti.

I enfonsada en aquesta l'Àfrica tan meva em converteixo en una matinada de tons ocres on els sentiments ofeguen les paraules, els records, les frustracions i devoren aquesta part tant intima que només en solitud sóc capaç de profanar.

Obrir els ulls i veure l'extensió de la vida quan s'obre al cel perquè no cap més cel en aquest cel i gravo el meu nom en els núvols perquè em reconeguin i em deixin tornar cada vegada que la vida em buidi, i la pell fosca i els ulls negres d'aquesta beneïda terra em banyin l'ánima sota l' esguard de la seva lluna plena.


 
Durant tota la meva vida m'he dedicat a aquesta lluita del poble africà.
He barallat contra la dominació blanca, i he barallat contra la dominació negra.
He buscat l'ideal d'una societat lliure i democràtica
en la qual totes les persones visquin juntes en harmonia i igualtat d'oportunitats.
( Nelson Mandela )
 
 
La meva total admiració per quest guerrer de la Pau.
Descansi en pau..


13 comentaris:

  1. tant de bo tots els que ens governen tinguessin la mateixa sintonia amb el pais. Descansi en pau

    ResponElimina
  2. Preciós post. Encara estic una mica emocionat pels esdeveniments. Aquestos personatges, que malauradament no són tants, no haurien de morir mai.
    Una abraçada.

    ResponElimina
  3. Jo també Gabriel, és d' aquelles persones que et tornen la fe en la vida.
    una abraçada

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ara acabe de rellegir el teu post de nou, però amb la música que ahir no em funcionava; quin plaer sentir aquesta meravella de música tan sensible i adient mentre es llig una i altra vegada el teu text. Gràcies per compartir les teves experiències amb nosaltres.

      Elimina
    2. Gràcies a tu per ser-hi, la música es quasi tota de David Giró,del documental de Jordi Llompart " El Misteri del Nil".

      Elimina
  4. Marta preciós, la teva sensibilitat ens fa sentir i estimar la terra, plena de sentiments i emocions. Si volem coneixer un lloc, tenim que sapiguer i participar dels sentiments de la seva gent. Desgraciàdament molts dels turistes, de aquest primer mon, els veuen com part de un decorat de pel·licula, pot ser perque no els interessa la vida del demès, tan sol el seu confort.
    Davant dels seus ulls, posarem la mirada i el sonriure de Mandela, a veure si ens adonem que amb la estima al altre es contrueix la pau.
    Saluts

    ResponElimina
    Respostes




    1. Cert Alfons i sempre ho he dit, no pots anar a un país i sapigue tal com és, com viu i com és la seva gent en un viatge organitzat perquè et perds l' essència del que és. Àfrica, entre els continents que en Déu i el Diable són un.

      Elimina
  5. També li dedico la meva admiració i respecte etern. El seu llegat és universal i aplicable a tots els pobles que cerquen la llibertat sota el pes dels opresors!! In memoriam, Mandela!

    ResponElimina
  6. M'agrada llegir i sentir, al mateix temps, el que arriba d'aquest racó del teu jo més íntim.

    La sensibilitat, l'empatia, la llibertat ... no només paraules, Mandela ens ha deixat fets, ens ha deixat un camí a seguir.

    Aferradetes ben fortes i bona setmana! ☼

    ResponElimina
    Respostes
    1. Afortunadament hi han molts Mandela anonims al món perque ell ha ensenyat el camí .
      Aferradetas guapa

      Elimina