Image and video hosting by TinyPic
Lluna, Venus i Mart ...

dissabte

El "Boig per tu"



He vist un programa a TV3 on fan un repas a les canços mes emblematicas i aquesta setmana va tocar el  "Boig per tu " de Sau.

Recordo la primera vegada que vaig sentir a Sau i la primera vegada que vaig escoltar el "boig per tu", la vaig sentir meva des de la primera estrofa, sense ser un himne ni tan sols un poema
es la historia d' amor , deia en Carles a una dona, diu en Pep a la lluna, tan és , perquè es l' historia d' amor mes bonica fins llavors mai escrita.


La que estimes des de sempre
la que fas teva
la que es mira amb els teus ulls
la que beu dels teus llavis
la que et toca just on tu vols
la que et frega on demanes
Plena de paraules que esvaloten
de frases que encenen
regiren els sentits i emocionen a cada rengle.
La melodia que entra i encaixa al cor a la perfecció
plena d' imatges, de visions
de paraules que per dins cremen
i per fora acariciant la pell al ritme d' unes veus ofegant l' alè i embogint el cos
Boig per tu, sincerament meva
escoltada a la llum de l' albada per poder caure rendida a la teva pell
per rebolcar-me entre llençols
al calor de les teves mans que la dibuixen als meus llavis
resseguint a l'ombra del teu cos
que l' atrapa i èbria d' amor s' embolica amb ella i la fa seva.
A peu de lluna invocant vida sota la terra humida
esperant la nit entre les llàgrimes que es perdran a la pluja
sense poder arribar on ets tu
reflectint a la teva copa la meva llum
perquè la beguis i cau d' orella i amb la teva tendresa
fluixet em diguis que estàs servil i acabat ...  


7 comentaris:

  1. Gràcies Marta, sempre és un plaer llegir paraules tan romàntiques i apassionades. per uns moments somniem i tot agafa un altre color. Intentaré buscarla al youtube per escoltar-la. No la conec.
    Que passes un bon dia de diumenge

    ResponElimina
  2. http://www.youtube.com/watch?v=91vXhBWyusA&feature=player_embedded#!

    Crec que t'he posat bé l'enllaç del vídeo. L'he trobat a un enllaç del facebook. Si hi ets jo estic com a Joana Navarro Franco. M'agradaria trobar-te

    ResponElimina
  3. Hola Joana, t' havia posat la cançó en el fons musical d' aquest blog, es d' un concert en directe quan encara en Carles estava viu, no nomes aquesta cançó en tenen d' altres també molt maques com a Sau i desprès d' en Pep Sala quan en Carles va morir.

    No tinc Faceebok, ni soc membre de cal altra red social, però qualsevol cosa que necessitis hi soc i pots contactar amb mi per mail.

    ResponElimina
  4. Marta, una vegada més ens portes el record de Carles Sabater, tan semblant a un àngel i que tant hem estimat. ¿Sabies que va morir a Vilafranca, al Casal, després de finalitzar una actuació? Tot plegat ens va afectar moltíssim.
    Una curiositat: per a tu és la millor canço d'amor; per a mi, tot i ser una de les meves predilectes, no. N'hi ha una altra d'un cantant català que me la supera. I crec que això marca la interessant diferència entre les nostres maneres de ser: tu molt més sensual i jo força més espiritual en les coses de l'amor. Una diferència que queda palesa en la nostra diferent manera d'escriure. I que em fa sentir una gran admiració per la teva.
    Una abraçada, Martona!

    ResponElimina
  5. Montse hi ha em diràs quina es la teva.

    Recordo molt en Carles i sabia de la seva mort a Vilafranca desprès del concert, una veu prodigiosa i un talent per les arts també molt marcat.

    Boig per tu, és la meva cançó perquè va ser el meu despertar als sentiments, no sé quina es la meva forma d' estimar dons a vegades amb sorprenc a mi mateixa perquè cada vegada els hi costa mes al demès arriba al meu fons, sobretot perquè he apres amb els anys que es millor que ningú sàpiga tan de mi com jo mateixa, perquè alguna vegada he despullat l' anima amb qui no s' mereixia, però de tot s' aprèn.

    Crec sincerament que la sensualitat es una forma d' espiritualitat perquè la ment es prodigiosa a l' hora d' estimar.

    I tens rao tenim formes diferents d' escriure, però t' asseguro que llegin-te aprenc de tu perquè ets realment impressionant.

    ResponElimina
  6. Marta, el meu despertar als sentiments va anar acompanyat de Lluís Llach amb la cançó Per un tros del teu cos. Però aleshores era tan jove que el cos encara no me'n donava, de guerra, i només estimava amb el cor. Afortunadament, amb els anys he acompanyat els sentiments amb millor música, però aquella va ser la primera.
    Tu sí que escrius de meravella, Martona!

    ResponElimina
  7. Martona,
    No siguis modesta tu si que saps escriure,
    Nomes cal llegir-te, i creu-me
    que m’agrada tot i com ho fas,
    jo que ja soc gat vell, i quelcom una mica autodidacta
    sempre he tingut moltes cançons, i aquesta es una d’elles.
    És pot ser una metàfora, aplicada a cada situació personal nostra.
    No deixaré de reconèixer que en Llach també es el meu referent.

    El mes maco de tot, es estar boix per algú.

    ResponElimina