A la vida he passat per totes les etapes, són experiències viscudes, batalles perdudes i guanyades que romanen vives a la pell i a la memòria, perquè tot forma part del que soc.
És ben veritat que recordats en la distància del temps, algunes d'elles em fan replantejar on encaixava jo, perquè si bé és cert que tots els episodis de vida valen la pena, perquè han format part d'un mateix, hòstia!! Hi ha cervells que t'adones que mai han estat a l'altura d'una vida.Però viure es tracta d'això, d'aquesta enajenació mental que patim a vegades i que mentre dura sembla única i atemporal.
Segurament per molts i diferents motius, he passat un dels pitjors juliols de la meva vida, però només en faré cinc cèntims del que més m'ha trasbalsat, i que té a veure sobretot amb la manca d'humanitat i respecte.
Seria molt llarg d'explicar, però ho resumiré perquè d'alguna manera necessito vomitar i recol·locar-me mentalment i aprofitant-me de l'anonimat per la majoria, he decidit fer-ho aquí, encara que molt més light del que ha sigut i ha representat.
Mai he tingut bona relació amb els altres fills dels meus pares, ens portem molts anys i d'ençà que soc adulta, vaig marxar molt jove de casa i mai ho van assumir, quan vaig tornar després dels anys, tots havíem canviat, jo del res vaig passar al tot mentalment, amb un munt de vivències a l'esquena i molt món que als altres els hi va ser difícil gestionar.
Quan va començar la malaltia dels pares, van marxar un darrere l'altre, em vaig adonar de qui tenia al costat i com tres fills criats de la mateixa manera podien ser tan diferents, bé, ells i jo, perquè ells són com un mateix ente, ple d'enveges, complexes mentides i vanitats.
Ho resumiré en què el meu nebot després de 12 anys, va trobar les cendres dels avís, amagades a un sotano ple de merda....
La versió era què passant de tothom les havien escampat on els hi va semblar ells dos sols, enganyant-nos a tots.
Sense dir res a ningú per no involucra-los i fer-los passar per una mala situació, fa un parell de dies em vaig presentar sola a casa seva a buscar les cendres, havien tingut molts anys per enterrar-les i no ho havien fet, i no només això, sinó que les havien abandonat de qualsevol manera.
No vaig tornar a casa, vaig anar a donar una volta pel riu, i em vaig quedar un parell d'hores, volia gestionar bé les meves emocions sense que ningú es sentís afectat.
Aquella nit vaig somiar amb la mare, amb un somriure d'orella a orella i assegudes al pati de casa com fèiem tantes i tantes vegades, no em deia res, però m'agafava la mà i el meu pare arribava i m'abraçava per darrere, impossible la pau infinita que vaig sentir, i el missatge, no sé si real o no, però que jo vaig voler interpretar, era un estem bé, tot està bé i tanca aquest capítol, no cal romandre més temps en patiments innecessaris.
No soc creient, soc agnòstica, i crec molt en les energies, i les dels meus pares les percebut sempre, però em molesten les faltes de respecte, perquè encara que quan marxen només queda el cos, en aquell cos ens hi hem abraçat, i va ser el meu refugi moltes vegades.
He fet un ritual als pares, d'amor, de molt amor, a la llum de la lluna, amb la gent que de veritat se'ls estimaven, ho vaig fer en vida acompanyant-los fins al final, però necessitava
estar en pau amb mi mateixa, i tancar per sempre aquest episodi de vida.

.jpg)

